/ Autentisering

Autentisering

Inloggning till Brandskyddsföreningen sker med hög säkerhet genom att använda så kallad multifaktorautentisering och du kommer därför behöva installera en applikation på din mobiltelefon för detta.

Vi rekommenderar dig att använda antingen Microsoft Authenticator eller Google Authenticator som är gratis att ladda ner och använda.

Gå igenom följande steg på din mobiltelefon för att aktivera ditt konto på Brandskyddsföreningen:

1. Gå till App Store (IPhone) eller Play Butik (Android-telefon)
2. Ladda ner och installera applikationen Microsoft Authenticator eller Google Authenticator.
3. Vid förfrågan, ge applikationen behörighet till
       a. mobilens kamera (för att fota QR-koder)
       b. aviseringar (för att avisera om inloggningar)
       c. plats (för att visa plats för utförda godkännanden)

4. Öppna den nedladdade applikationen och
       a. tryck på symbol med tre prickar eller symbol med plustecken (beroende på telefon)
       b. välj Lägg till konto
       c. välj kontotyp Annat

5. Skanna QR-koden på skärmen med hjälp av applikationen eller välj att ange kod manuellt, med följande nyckel: dwdl 6mic osv - mellanslag samt stor/liten bokstav har ingen betydelse.

När du har skannat QR-koden så kommer applikationen i din mobiltelefon tillhandahålla dig en unik kod.

Ange koden i rutan som visas och tryck på Verifiera.