/ Vårt arbete / Brandrapporten

Brandrapporten

Vilken typ av bränder är vanligast? I vilken region brinner det mest och vilken kommun har kortast räddningstid från larm till att räddningstjänst är klar på platsen? Svaren finns i Brandskyddsföreningens nya Brandrapport.

En kartläggning av brandåret 2023

I denna rapport analyserar vi brandåret 2023 på en nationell nivå. Här presenteras bland annat information om antalet bränder, det nya måttet Räddningstid (tiden från mottaget larm till att räddningstjänsten är färdig på plats) samt utvecklingen av försäkringsskador. Ta del av rapporten i sin helhet här nedan.

Har du frågor om rapporten? Kontakta oss här

Brandrapporten 2023

Regionala brandrapporter

Hur ser brandstatistiken ut i din region? Ladda ner våra regionala rapporter här nedan. Rapporterna innehåller både nationell statistik och statistik för vald region.

Blekinge
Dalarna