/ Lokala föreningar / Brandskyddsföreningen Dalarna / Om oss / 100-årsjubileum firades i Falun

100-årsjubileum firades i Falun

Dalarnas verksamhetsledare Elisabeth Myregrund hälsar alla välkomna under Dalarnas 100-årsjubileum

1924 grundades det som idag heter Brandskyddsföreningen Dalarna. Under hela 2024 har vi firat det med extra många aktiviteter och utdelning av material till allmänhet. Vi har bland annat skickat material eller deltagit på räddningstjänsternas öppet hus, mässor, idrottsarena och mycket annat.

Den 3 oktober hade vi ett firande i Falun dit särskilda samarbetsparter bjudits in för en eftermiddag med kunskapsinhämtning om vad föreningen gjort och gör samt en liten framtidsspaning. Varje deltagare fick en "goodiebag" med sig och efter konferensdelen gick deltagarna en tipspromenad kopplat till Brandskyddsföreningen. Därefter bjöds de dryga 30 deltagarna på tvårättersmiddag med mycket tid för nätverkande och kunskapsutbyte. Det fanns också möjlighet att få boken om vår 100-åriga historia. Priser delades ut för flest antal rätt i tipspromenaden och kvällen avslutades vid ca 20:30. En mycket lyckad dag och kväll!