/ Lokala föreningar / Brandskyddsföreningen Norrbotten / Utbildning / Seminarium: Bygga och förvalta träbyggnader – möjligheter och utmaningar för hållbart brandskydd

Ett hörn av en byggnad

Välkommen till Brandskyddsföreningen Norrbottens inspirerande seminarium den 17 oktober om att bygga och förvalta träbyggnader – möjligheter och utmaningar för hållbart brandskydd.

Träbyggnader börjar att bli allt vanligare och det byggs både stora och höga hus i trä. Användandet av trä är en viktig komponent i det hållbara samhället, där kraven på ökad användning av förnyelsebara material i byggsektorn är stor. Ökad användning av trä innebär nya möjligheter och utmaningar vid uppförande och förvaltning av höga och komplexa byggnader, inte minst när det gäller brandskyddets utformning. Under seminariet kommer information och erfarenheter delges för att öka kunskapsläget inom området.

Ta del av hela programmet här

Anmäl dig senast 15 september 2024. Begränsat antal platser.

Till anmälan