/ Vårt arbete / Medaljer och utmärkelser

Medaljer och utmärkelser

Guldiga förtjänstmedaljer i askar

Förtjänstmedalj av 5:e resp. 8:e storlek

Delas ut i särskilda fall efter beslut av Brandskyddsföreningens styrelse.

Gå till blanketten >

Leveranstid: Beslut om tilldelning tas av styrelsen för Brandskyddsföreningen Sverige och därför kan handläggningstiden ta upp till ett halvår.

Förtjänsttecken

Förtjänsttecknet delas ut för minst 20 års betydelsefull verksamhet inom räddningstjänsten eller i övrigt berömvärt stödjande av räddningstjänsten.

Gå till blanketten >

Förtjänsttecknet graveras med mottagarens namn samt årtal då tecknet utdelades. Ett diplom undertecknat av Brandskyddsföreningens generalsekreterare bifogas också.

Kostnad: 750 SEK exklusive moms (förtjänsttecken, gravering, diplom samt porto). Ett förtjänsttecken i miniatyr kan även beställas, kostar 350 kr.

Leveranstid: Cirka en månad.

Förtjänstplakett Rådigt ingripande vid brand

Förtjänstplaketten Rådigt ingripande vid brand delas ut till personer som med rådighet utmärkt sig i räddningsarbete.